28 August 2020
Untuk Siaran Segera
LBS BERKEYAKINAN MELEPASI SASARAN JUALAN BARU RM 1 BILION
Petaling Jaya, 27 Ogos 2020 – Sehingga 26 Ogos, LBS Bina Group Berhad (LBS) telah mencapai jualan sebanyak RM965 juta. Kejayaan ini dikaitkan dengan keberkesanan strategi pemasaran ditambah dengan produk yang memenuhi permintaan pasaran. Oleh yang demikian, LBS yakin dapat mencapai sasaran jualan baru berjumlah RM1 bilion tahun ini.
Pada bulan Januari 2020 yang lepas, LBS telah mengumumkan sasaran jualan berjumlah RM1.6 bilion namun, kesan dari Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) memberi pengaruh yang besar kepada sektor hartanah dan pembinaan di mana tapak pembinaan dan galeri jualan terpaksa ditutup operasi bagi membantu mengekang pandemik COVID-19. Berikutan dari pandemik tersebut, LBS telah mensasarkan semula jualan kepada RM1 bilion.
“Pandemik COVID-19 yang melanda negara secara tidak langsung telah menggugat kestabilan ekonomi dan mengubah landskap perniagaan di seluruh dunia. Meskipun begitu, LBS berada di landasan yang tepat dalam mengharungi tempoh mencabar ini. LBS telah terlebih dahulu mengaplikasikan penggunaan teknologi digital secara menyeluruh dan mengambil langkah lebih awal sebelum pandemik semakin menular. Tambahan pula, sentimen pasaran juga dilihat semakin meningkat dan sekaligus menyumbang kepada jumlah jualan,” kata Pengarah Urusan Kumpulan, Tan Sri Lim Hock San.
“Melihat kepada sambutan yang menggalakkan terhadap beberapa projek perbandaran serta kempen pemasaran yang efektif seperti #dudukrumah deals yang dilancarkan, kami yakin dapat melepasi sasaran baru jualan tahun 2020 yang berjumlah RM1 bilion dan berharap untuk terus konsisten mencapai sasaran jualan utama berjumlah RM1.6 bilion. Dengan prospek positif yang diterima dalam sektor hartanah, kami akan terus melancarkan lebih banyak projek di masa hadapan bagi menambah jualan,” ulas Tan Sri Lim Hock San.
Tan Sri Lim Hock San turut berkata, sebagai “Pemaju Perumahan Rakyat”, LBS sentiasa mengambil pendekatan dengan memahami keperluan pembeli rumah dan akan terus berusaha untuk memberi yang terbaik buat pelanggan LBS. Di samping menyokong agenda perumahan
Kerajaan, LBS akan terus membina produk berdasarkan tiga teras utama iaitu mampu dimiliki, komuniti dan perhubungan.
“Dengan strategi yang tepat dan sokongan daripada inisiatif Kerajaan, pasaran hartanah akan terus meningkat. Pengenalan semula Kempen Pemilikan Hartanah (HOC) telah banyak membantu lebih ramai rakyat Malaysia untuk memiliki kediaman sendiri. Sepanjang tempoh HOC tahun 2020, duti setem telah dikecualikan dan had pembiayaan sebanyak 70% bagi pinjaman perumahan ketiga dan seterusnya bernilai lebih dari RM600,000 telah dinaikkan. Pengurangan Kadar Dasar Semalaman (OPR) juga akan meringankan beban pembeli rumah.” jelas Tan Sri Lim.
Pada 31 Julai 2020, LBS mempunyai jualan tanpa bil sebanyak RM2.176 bilion, yang merupakan jumlah besar bagi keuntungan syarikat untuk dua ke tiga tahun yang akan datang. LBS memiliki bank tanah seluas 3,587 ekar dengan jangkaan Nilai Pembangunan Kasar (GDV) RM31 bilion yang terletak di kawasan strategik Lembah Klang, Pahang, Perak, Johor dan Sabah.
Sementara itu, LBS telah merekodkan pendapatan berjumlah RM167 juta dan Keuntungan Sebelum Cukai (PBT) sebanyak RM12 juta pada suku kedua berakhir 30 Jun 2020. Sepanjang tempoh tersebut, LBS telah mencatatkan keuntungan berjumlah RM466 juta dan RM36 juta. Pendapatan rendah ini adalah berikutan dari penutupan tapak pembinaan dan pejabat jualan sepanjang tempoh PKP dan PKPB.
Sumbangan pendapatan dan PBT adalah dari dua projek perbandaran utama LBS iaitu LBS Alam Perdana, KITA @ Cybersouth, Residensi Bintang Bukit Jalil, Zenopy Residence dan LBS Skylake Residence.
Sehingga kini, LBS mempunyai 17 projek yang sedang berjalan dengan anggaran Nilai Pembangunan Kasar (GDV) berjumlah RM4.4 bilion.
~Tamat~
Untuk Siaran Segera
LBS BERKEYAKINAN MELEPASI SASARAN JUALAN BARU RM 1 BILION
Petaling Jaya, 27 Ogos 2020 – Sehingga 26 Ogos, LBS Bina Group Berhad (LBS) telah mencapai jualan sebanyak RM965 juta. Kejayaan ini dikaitkan dengan keberkesanan strategi pemasaran ditambah dengan produk yang memenuhi permintaan pasaran. Oleh yang demikian, LBS yakin dapat mencapai sasaran jualan baru berjumlah RM1 bilion tahun ini.
Pada bulan Januari 2020 yang lepas, LBS telah mengumumkan sasaran jualan berjumlah RM1.6 bilion namun, kesan dari Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) memberi pengaruh yang besar kepada sektor hartanah dan pembinaan di mana tapak pembinaan dan galeri jualan terpaksa ditutup operasi bagi membantu mengekang pandemik COVID-19. Berikutan dari pandemik tersebut, LBS telah mensasarkan semula jualan kepada RM1 bilion.
“Pandemik COVID-19 yang melanda negara secara tidak langsung telah menggugat kestabilan ekonomi dan mengubah landskap perniagaan di seluruh dunia. Meskipun begitu, LBS berada di landasan yang tepat dalam mengharungi tempoh mencabar ini. LBS telah terlebih dahulu mengaplikasikan penggunaan teknologi digital secara menyeluruh dan mengambil langkah lebih awal sebelum pandemik semakin menular. Tambahan pula, sentimen pasaran juga dilihat semakin meningkat dan sekaligus menyumbang kepada jumlah jualan,” kata Pengarah Urusan Kumpulan, Tan Sri Lim Hock San.
“Melihat kepada sambutan yang menggalakkan terhadap beberapa projek perbandaran serta kempen pemasaran yang efektif seperti #dudukrumah deals yang dilancarkan, kami yakin dapat melepasi sasaran baru jualan tahun 2020 yang berjumlah RM1 bilion dan berharap untuk terus konsisten mencapai sasaran jualan utama berjumlah RM1.6 bilion. Dengan prospek positif yang diterima dalam sektor hartanah, kami akan terus melancarkan lebih banyak projek di masa hadapan bagi menambah jualan,” ulas Tan Sri Lim Hock San.
Tan Sri Lim Hock San turut berkata, sebagai “Pemaju Perumahan Rakyat”, LBS sentiasa mengambil pendekatan dengan memahami keperluan pembeli rumah dan akan terus berusaha untuk memberi yang terbaik buat pelanggan LBS. Di samping menyokong agenda perumahan
Kerajaan, LBS akan terus membina produk berdasarkan tiga teras utama iaitu mampu dimiliki, komuniti dan perhubungan.
“Dengan strategi yang tepat dan sokongan daripada inisiatif Kerajaan, pasaran hartanah akan terus meningkat. Pengenalan semula Kempen Pemilikan Hartanah (HOC) telah banyak membantu lebih ramai rakyat Malaysia untuk memiliki kediaman sendiri. Sepanjang tempoh HOC tahun 2020, duti setem telah dikecualikan dan had pembiayaan sebanyak 70% bagi pinjaman perumahan ketiga dan seterusnya bernilai lebih dari RM600,000 telah dinaikkan. Pengurangan Kadar Dasar Semalaman (OPR) juga akan meringankan beban pembeli rumah.” jelas Tan Sri Lim.
Pada 31 Julai 2020, LBS mempunyai jualan tanpa bil sebanyak RM2.176 bilion, yang merupakan jumlah besar bagi keuntungan syarikat untuk dua ke tiga tahun yang akan datang. LBS memiliki bank tanah seluas 3,587 ekar dengan jangkaan Nilai Pembangunan Kasar (GDV) RM31 bilion yang terletak di kawasan strategik Lembah Klang, Pahang, Perak, Johor dan Sabah.
Sementara itu, LBS telah merekodkan pendapatan berjumlah RM167 juta dan Keuntungan Sebelum Cukai (PBT) sebanyak RM12 juta pada suku kedua berakhir 30 Jun 2020. Sepanjang tempoh tersebut, LBS telah mencatatkan keuntungan berjumlah RM466 juta dan RM36 juta. Pendapatan rendah ini adalah berikutan dari penutupan tapak pembinaan dan pejabat jualan sepanjang tempoh PKP dan PKPB.
Sumbangan pendapatan dan PBT adalah dari dua projek perbandaran utama LBS iaitu LBS Alam Perdana, KITA @ Cybersouth, Residensi Bintang Bukit Jalil, Zenopy Residence dan LBS Skylake Residence.
Sehingga kini, LBS mempunyai 17 projek yang sedang berjalan dengan anggaran Nilai Pembangunan Kasar (GDV) berjumlah RM4.4 bilion.
~Tamat~
For Immediate Release
LBS CONFIDENT TO SURPASS RM 1 BILLION REVISED SALES TARGET
Petaling Jaya, 27 August 2020 – As at August 26, LBS Bina Group Berhad (LBS) has achieved sales of RM965 million. This is attributed to the group’s proven strategy and right products that caters to market demand. As such, LBS is confident to achieve its revised target of RM1 billion this year.
In January 2020, LBS had announced a sales target of RM1.6 billion for 2020 but due to the Movement Control Order (MCO) it has impacted the property and construction sectors whereby construction sites and sales galleries were closed to curb the outbreak of COVID-19. Due to this effect, LBS had in April 2020 revised the sales target to RM1 billion.
“The pandemic has impacted and changed the landscape of businesses all over the world. Despite all these, LBS is on the right track to sail through these challenging times. We are fortunate that we had started our digital and technology adoptions even before the pandemic hit us. Moreover, the market sentiment has gradually improved and as a result, our sales also increased tremendously,” said LBS Group Managing Director, Tan Sri Lim Hock San.
“Given the encouraging momentum of our township projects and effective marketing campaign such as #DudukRumah Deals Plus, we are confident that we will exceed our revised RM1 billion sales target for 2020 and remain hopeful towards achieving our initial sales target of RM1.6 billion. With the positive outlook of the property sector, we will continue to launch more projects in the coming months to continue increasing our sales” Tan Sri Lim Hock San elaborated.
Tan Sri Lim Hock San said, LBS takes pride in being a people’s developer that truly understand the needs of homebuyers. As we continue to support the Government’s agenda of housing the nation, LBS will continue to develop projects based on our three main pillars of Affordability, Connectivity and Community.
“With the right Government initiatives in place, property market seems to remain resilient. The reintroduction of Home Ownership Campaign (HOC) has helped more Malaysians to own a home. During the entire HOC 2020 period, stamp duty is exempted and 70% financing limit for third and subsequent housing loans worth more than RM600,000 is uplifted. Moreover, with the reduction of Overnight Policy Rate (OPR), this will ease the burden of homebuyers.” Tan Sri Lim elaborated.
As at 31 July 2020, LBS has unbilled sales of RM2.176 billion, which is substantial to the company’s revenue for the next two to three years. LBS owns future land bank of 3,587 acres with a future estimated gross development value (GDV) of RM31 billion are strategically located in the Klang Valley, Pahang, Perak, Johor and Sabah,
Meanwhile, LBS recorded a revenue of RM167 million and profit before tax (PBT) of RM12 million in the second quarter ended 30 June 2020. For the six months ended 30 June 2020, LBS registered revenue and PBT of approximately RM466 million and RM36 million respectively. Lower earnings were mainly due to the closure of construction sites and sales offices during the MCO and Conditional Movement Control Order (CMCO) period.
Revenue and PBT were mainly contributed by LBS’s key townships and projects such as LBS Alam Perdana, KITA @ Cybersouth, Residensi Bintang Bukit Jalil, Zenopy Residence and LBS SkyLake Residence.
LBS has 17 ongoing projects with an estimated Gross Development Value of RM4.4 billion.
-End-
For Immediate Release
LBS CONFIDENT TO SURPASS RM 1 BILLION REVISED SALES TARGET
Petaling Jaya, 27 August 2020 – As at August 26, LBS Bina Group Berhad (LBS) has achieved sales of RM965 million. This is attributed to the group’s proven strategy and right products that caters to market demand. As such, LBS is confident to achieve its revised target of RM1 billion this year.
In January 2020, LBS had announced a sales target of RM1.6 billion for 2020 but due to the Movement Control Order (MCO) it has impacted the property and construction sectors whereby construction sites and sales galleries were closed to curb the outbreak of COVID-19. Due to this effect, LBS had in April 2020 revised the sales target to RM1 billion.
“The pandemic has impacted and changed the landscape of businesses all over the world. Despite all these, LBS is on the right track to sail through these challenging times. We are fortunate that we had started our digital and technology adoptions even before the pandemic hit us. Moreover, the market sentiment has gradually improved and as a result, our sales also increased tremendously,” said LBS Group Managing Director, Tan Sri Lim Hock San.
“Given the encouraging momentum of our township projects and effective marketing campaign such as #DudukRumah Deals Plus, we are confident that we will exceed our revised RM1 billion sales target for 2020 and remain hopeful towards achieving our initial sales target of RM1.6 billion. With the positive outlook of the property sector, we will continue to launch more projects in the coming months to continue increasing our sales” Tan Sri Lim Hock San elaborated.
Tan Sri Lim Hock San said, LBS takes pride in being a people’s developer that truly understand the needs of homebuyers. As we continue to support the Government’s agenda of housing the nation, LBS will continue to develop projects based on our three main pillars of Affordability, Connectivity and Community.
“With the right Government initiatives in place, property market seems to remain resilient. The reintroduction of Home Ownership Campaign (HOC) has helped more Malaysians to own a home. During the entire HOC 2020 period, stamp duty is exempted and 70% financing limit for third and subsequent housing loans worth more than RM600,000 is uplifted. Moreover, with the reduction of Overnight Policy Rate (OPR), this will ease the burden of homebuyers.” Tan Sri Lim elaborated.
As at 31 July 2020, LBS has unbilled sales of RM2.176 billion, which is substantial to the company’s revenue for the next two to three years. LBS owns future land bank of 3,587 acres with a future estimated gross development value (GDV) of RM31 billion are strategically located in the Klang Valley, Pahang, Perak, Johor and Sabah,
Meanwhile, LBS recorded a revenue of RM167 million and profit before tax (PBT) of RM12 million in the second quarter ended 30 June 2020. For the six months ended 30 June 2020, LBS registered revenue and PBT of approximately RM466 million and RM36 million respectively. Lower earnings were mainly due to the closure of construction sites and sales offices during the MCO and Conditional Movement Control Order (CMCO) period.
Revenue and PBT were mainly contributed by LBS’s key townships and projects such as LBS Alam Perdana, KITA @ Cybersouth, Residensi Bintang Bukit Jalil, Zenopy Residence and LBS SkyLake Residence.
LBS has 17 ongoing projects with an estimated Gross Development Value of RM4.4 billion.
-End-
即时发布
林木生集团有信心超越 10 亿令吉销售额目标
(八打灵再也27日讯) 林木生集团 (LBS) 截至8月26日取得9亿6500万 令吉销售额,归功于该集团采取了有效策略,并提供符合市场需求的房地产。 该集团因此有信心达到今年 10 亿令吉销售额目标。
林木生集团原先于今年 1 月宣布,设下全年 16 亿令吉销售额目标。不过,碍 于防控新冠肺炎疫情而实施的行动管制令,在这期间建筑工地停工,销售厅 也暂时关闭,影响了房地产和建筑业。因此,集团于 4 月份将今年销售额目 标调至 10 亿令吉。
该集团董事经理丹斯里林福山表示,“新冠肺炎疫情改变了全球众多企业的 格局。无论如何,集团处于发展的正轨,度过了这个充满挑战的时刻。集团 在疫情前已采用各种网络平台和技术,加上市场情绪已逐渐改善,销售额也 大幅增加。”
他说:“由于集团的城镇发展项目和市场营销活动#DudukRumah Deals Plus 的反应都令人鼓舞,我们有信心超越经修订的 10 亿令吉销售额目标, 甚至有望达成原先所设定的 16 亿令吉销售额目标。且房地产行业前景乐观, 我们将在未来数个月推出更多项目,必定提高销售业绩。”
丹斯里林福山指出,集团成为真正了解购屋者需求的城镇发展商为豪。作为 以人为本的发展商,该集团始终支持政府的房屋政策,以可负担价格、交通 便捷和社区完善为三大支柱,继续发展房屋计划。
丹斯里林福山阐述,当政府实施正确举措,房地产市场将保持稳定。同时, 重启拥屋计划(HOC)能帮助更多国人持有房屋。在 2020 拥屋计划期内将豁 免印花税,而购买第三间及接下来价值 60 万令吉以上的房屋贷款融资,不再 仅限于屋价的 70%。此外,下调隔夜政策利率(OPR)进一步减轻购屋者的负 担。
截至 2020 年 7 月 31 日,林木生集团未进账销售额为 21 亿 7600 万令吉,这 对公司未来两至三年的营业额起着关键作用。该集团目前持有 3,587 英亩地 库,发展总值为 310 亿令吉,坐落黄金地段,位于巴生谷、彭亨、霹雳、柔 佛和沙巴州。
截至 6 月 30 日 2020 财年次季,该集团取得 1 亿 6700 万令吉营业额,1200 万令吉税前盈利。首 6 个月,该集团分别取得约 4 亿 6600 万令吉营业额和 3600 万令吉税前盈利。盈利减少主要因为建筑工地在行管令和有条件行管令 期间停工,销售厅也暂时关闭。
该集团的主要营业额和税前盈利贡献来自 LBS Alam Perdana 和 KITA @ Cybersouth 城镇、武吉加里尔 Residensi Bintang、Zenopy Residences 以及 LBS SkyLake Residence 发展项目。
该集团目前拥有 17 项进行中的发展项目,发展总值约 44 亿令吉。
~完~
即时发布
林木生集团有信心超越 10 亿令吉销售额目标
(八打灵再也27日讯) 林木生集团 (LBS) 截至8月26日取得9亿6500万 令吉销售额,归功于该集团采取了有效策略,并提供符合市场需求的房地产。 该集团因此有信心达到今年 10 亿令吉销售额目标。
林木生集团原先于今年 1 月宣布,设下全年 16 亿令吉销售额目标。不过,碍 于防控新冠肺炎疫情而实施的行动管制令,在这期间建筑工地停工,销售厅 也暂时关闭,影响了房地产和建筑业。因此,集团于 4 月份将今年销售额目 标调至 10 亿令吉。
该集团董事经理丹斯里林福山表示,“新冠肺炎疫情改变了全球众多企业的 格局。无论如何,集团处于发展的正轨,度过了这个充满挑战的时刻。集团 在疫情前已采用各种网络平台和技术,加上市场情绪已逐渐改善,销售额也 大幅增加。”
他说:“由于集团的城镇发展项目和市场营销活动#DudukRumah Deals Plus 的反应都令人鼓舞,我们有信心超越经修订的 10 亿令吉销售额目标, 甚至有望达成原先所设定的 16 亿令吉销售额目标。且房地产行业前景乐观, 我们将在未来数个月推出更多项目,必定提高销售业绩。”
丹斯里林福山指出,集团成为真正了解购屋者需求的城镇发展商为豪。作为 以人为本的发展商,该集团始终支持政府的房屋政策,以可负担价格、交通 便捷和社区完善为三大支柱,继续发展房屋计划。
丹斯里林福山阐述,当政府实施正确举措,房地产市场将保持稳定。同时, 重启拥屋计划(HOC)能帮助更多国人持有房屋。在 2020 拥屋计划期内将豁 免印花税,而购买第三间及接下来价值 60 万令吉以上的房屋贷款融资,不再 仅限于屋价的 70%。此外,下调隔夜政策利率(OPR)进一步减轻购屋者的负 担。
截至 2020 年 7 月 31 日,林木生集团未进账销售额为 21 亿 7600 万令吉,这 对公司未来两至三年的营业额起着关键作用。该集团目前持有 3,587 英亩地 库,发展总值为 310 亿令吉,坐落黄金地段,位于巴生谷、彭亨、霹雳、柔 佛和沙巴州。
截至 6 月 30 日 2020 财年次季,该集团取得 1 亿 6700 万令吉营业额,1200 万令吉税前盈利。首 6 个月,该集团分别取得约 4 亿 6600 万令吉营业额和 3600 万令吉税前盈利。盈利减少主要因为建筑工地在行管令和有条件行管令 期间停工,销售厅也暂时关闭。
该集团的主要营业额和税前盈利贡献来自 LBS Alam Perdana 和 KITA @ Cybersouth 城镇、武吉加里尔 Residensi Bintang、Zenopy Residences 以及 LBS SkyLake Residence 发展项目。
该集团目前拥有 17 项进行中的发展项目,发展总值约 44 亿令吉。
~完~