29 June 2021
Untuk Siaran Segera
PLATFORM DIGITAL BANTU LBS CAPAI BAKAL PEMBELI
Terima tempahan sebanyak RM274 juta sepanjang tempoh PKP
(Petaling Jaya, 29 Jun 2021) – Pemaju perbandaran terkemuka, LBS Bina Group Berhad (LBS) kekal komited untuk menangani cabaran dari pandemik dengan meningkatkan lagi inisiatif jualan bagi kemudahan bakal pembeli.
Sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan, LBS telah meramalkan potensi proses digitalisasi. Di samping meneruskan keupayaan serta memperkukuhkan jaringan digitalisasinya seiring dengan keadaan semasa, inisiatif awal yang di ambil oleh LBS untuk beralih ke platform digital, telah membantu untuk menjangkau lebih ramai kumpulan sasaran di luar sana, khususnya bakal pembeli rumah kali pertama. Inisiatif ini merangkumi pelbagai platform dalam talian termasuk bilik pameran maya, laman web, pemasaran e-mel (EDM), serta platform media sosial seperti WhatsApp, Facebook, Instagram, dan Youtube.
Sebelum pembukaan semula galeri jualan, LBS berusaha untuk membawa pengalaman menonton bilik pameran maya yang realistik kepada bakal pembeli. Ini terbukti di mana pada awal Januari 2021, LBS telah melancarkan Laman Hartanah Maya, di mana pembeli rumah dapat melihat serta menerokai kesemua projek dan hartanah LBS di dalam definisi tinggi (HD) dari keselesaan kediaman mereka. Sepanjang tempoh bermula dari 1hb Jun sehingga 28 Jun 2021, LBS terus memperoleh angka tempahan yang memberangsangkan berjumlah RM 274 juta walaupun berhadapan dengan cabaran Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Penuh. Pada 28 Jun 2021, LBS telah mengumpul jumlah jualan sebanyak RM 601 juta dan tempahan dalam jangkaan sebanyak RM 665.9 juta.
Dengan pelanjutan Kempen Pemilikan Rumah (HOC) baru-baru ini sehingga 31 Disember 2021, ianya merupakan peluang baik yang perlu dimanfaatkan oleh bakal pembeli bagi mendapatkan rumah impian mereka dengan pengecualian bayaran yang dapat meringankan beban kewangan pembeli rumah. Di samping itu, LBS turut memperkenalkan kempen pemasaran terbarunya, “#DudukRumah Deals 3.0” pada bulan April 2021, di mana pembeli rumah boleh mendapatkan rumah impian mereka dengan hanya membayar RM200. Sebagai tambahan, pembeli rumah berpeluang memenangi Duit Raya bernilai lebih daripada RM445,000 dari kempen Raikan Rezeki Bersama LBS yang sedang berlangsung, dengan hadiah cabutan bertuah bernilai lebih dari RM1 juta. Kempen ini akan berakhir pada 30 Jun 2021. Untuk keterangan lanjut mengenai kempen ini, layari https://raya/lbs/com/my.
“Dengan bantuan dari dasar kerajaan, kempen yang kreatif, serta penggunaan platform arus perdana dan digital yang mantap, di mana setiap satunya memenuhi permintaan pasaran hari ini, saya amat teruja untuk mengumumkan bahawa LBS berada di landasan yang betul dan berjaya mencatat jumlah jualan yang memberangsangkan,” ujar Tan Sri Lim Hock San, Pengerusi Eksekutif Kumpulan LBS Bina.
“Ini bukan sahaja menunjukkan komitmen kakitangan di LBS di dalam merancang dan membina kediaman yang berkualiti serta mampu milik, saya juga gembira dengan perlaksanaan inisiatif ini, ia dapat membantu merealisasikan impian orang ramai untuk memiliki kediaman mereka sendiri di masa yang mencabar ini.”, demikian ulas Tan Sri Lim Hock San.
-Tamat-
Untuk Siaran Segera
PLATFORM DIGITAL BANTU LBS CAPAI BAKAL PEMBELI
Terima tempahan sebanyak RM274 juta sepanjang tempoh PKP
(Petaling Jaya, 29 Jun 2021) – Pemaju perbandaran terkemuka, LBS Bina Group Berhad (LBS) kekal komited untuk menangani cabaran dari pandemik dengan meningkatkan lagi inisiatif jualan bagi kemudahan bakal pembeli.
Sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan, LBS telah meramalkan potensi proses digitalisasi. Di samping meneruskan keupayaan serta memperkukuhkan jaringan digitalisasinya seiring dengan keadaan semasa, inisiatif awal yang di ambil oleh LBS untuk beralih ke platform digital, telah membantu untuk menjangkau lebih ramai kumpulan sasaran di luar sana, khususnya bakal pembeli rumah kali pertama. Inisiatif ini merangkumi pelbagai platform dalam talian termasuk bilik pameran maya, laman web, pemasaran e-mel (EDM), serta platform media sosial seperti WhatsApp, Facebook, Instagram, dan Youtube.
Sebelum pembukaan semula galeri jualan, LBS berusaha untuk membawa pengalaman menonton bilik pameran maya yang realistik kepada bakal pembeli. Ini terbukti di mana pada awal Januari 2021, LBS telah melancarkan Laman Hartanah Maya, di mana pembeli rumah dapat melihat serta menerokai kesemua projek dan hartanah LBS di dalam definisi tinggi (HD) dari keselesaan kediaman mereka. Sepanjang tempoh bermula dari 1hb Jun sehingga 28 Jun 2021, LBS terus memperoleh angka tempahan yang memberangsangkan berjumlah RM 274 juta walaupun berhadapan dengan cabaran Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Penuh. Pada 28 Jun 2021, LBS telah mengumpul jumlah jualan sebanyak RM 601 juta dan tempahan dalam jangkaan sebanyak RM 665.9 juta.
Dengan pelanjutan Kempen Pemilikan Rumah (HOC) baru-baru ini sehingga 31 Disember 2021, ianya merupakan peluang baik yang perlu dimanfaatkan oleh bakal pembeli bagi mendapatkan rumah impian mereka dengan pengecualian bayaran yang dapat meringankan beban kewangan pembeli rumah. Di samping itu, LBS turut memperkenalkan kempen pemasaran terbarunya, “#DudukRumah Deals 3.0” pada bulan April 2021, di mana pembeli rumah boleh mendapatkan rumah impian mereka dengan hanya membayar RM200. Sebagai tambahan, pembeli rumah berpeluang memenangi Duit Raya bernilai lebih daripada RM445,000 dari kempen Raikan Rezeki Bersama LBS yang sedang berlangsung, dengan hadiah cabutan bertuah bernilai lebih dari RM1 juta. Kempen ini akan berakhir pada 30 Jun 2021. Untuk keterangan lanjut mengenai kempen ini, layari https://raya/lbs/com/my.
“Dengan bantuan dari dasar kerajaan, kempen yang kreatif, serta penggunaan platform arus perdana dan digital yang mantap, di mana setiap satunya memenuhi permintaan pasaran hari ini, saya amat teruja untuk mengumumkan bahawa LBS berada di landasan yang betul dan berjaya mencatat jumlah jualan yang memberangsangkan,” ujar Tan Sri Lim Hock San, Pengerusi Eksekutif Kumpulan LBS Bina.
“Ini bukan sahaja menunjukkan komitmen kakitangan di LBS di dalam merancang dan membina kediaman yang berkualiti serta mampu milik, saya juga gembira dengan perlaksanaan inisiatif ini, ia dapat membantu merealisasikan impian orang ramai untuk memiliki kediaman mereka sendiri di masa yang mencabar ini.”, demikian ulas Tan Sri Lim Hock San.
-Tamat-
For Immediate Release
DIGITAL PLATFORMS HELPED REACHED OUT TO POTENTIAL BUYERS
Secured close to RM 274 million bookings during FMCO
(Petaling Jaya, 29 June 2021) – Leading township developer, LBS Bina Group Berhad (LBS) has been in high gear when it comes to pre-empting the uncertainties caused by the COVID-19 pandemic.
Even prior to Movement Control Order (MCO), LBS has foreseen the potential of digitalization. While continuing to strengthen its mainstream platforms, LBS was quick to transition into digital platforms to better reach out to its target audience, particularly to young house buyers. The online platforms include but are not limited to virtual showrooms, websites, email marketing (EDM), as well as social media platforms namely WhatsApp, Facebook, Instagram, and Youtube.
Before the reopening of physical showrooms, LBS strives to bring the most realistic virtual showroom viewing experience to potential buyers. This was proven in early January 2021 when LBS launched their latest Virtual Property Page where homebuyers get to explore all LBS’s existing properties in high definition from the comfort of their homes.
Despite the Full Movement Control Order (FMCO), LBS was able to achieve a total of RM 274 million worth of bookings from 1 June 2021 to 28 June 2021. As of 28 June 2021, LBS garnered RM601 million in sales with bookings in the pipeline of RM665.9 million.
In addition, LBS also introduced its latest marketing campaign #DudukRumah Deals 3.0 in June where homebuyers get to secure their dream home with a booking fee of just RM200. To top it off, homebuyers stand a chance to win more than RM445,000 worth of Duit Raya from the ongoing Raikan Rezeki Bersama LBS campaign, and lucky draw prizes worth more than RM1 million. The campaign is set to end on 30th June 2021, so head over to https://raya/lbs/com/my to find out more.
With the recent extension of Home Ownership Campaign (HOC) until 31st December 2021, there is no better time to secure one’s dream home thanks to the exemptions that will alleviate financial burdens for homebuyers.
“With the helping hand of government policies, creative campaigns, and efficient use of both mainstream and digital platforms, and ultimately, building homes that tick all the right boxes by fulfilling today’s market demand, I am delighted to mention that LBS has been seeing promising booking figures,” Executive Chairman of LBS Bina Group Berhad, Tan Sri Lim Hock San said.
“This not only indicates that my team at LBS is building quality yet attainable homes but it’s also comforting to know that people’s dreams of owning their very own homes are being fulfilled despite these challenging times, and that’s what matters most,” Executive Chairman of LBS Bina Group Berhad, Tan Sri Lim concluded.
-End-
For Immediate Release
DIGITAL PLATFORMS HELPED REACHED OUT TO POTENTIAL BUYERS
Secured close to RM 274 million bookings during FMCO
(Petaling Jaya, 29 June 2021) – Leading township developer, LBS Bina Group Berhad (LBS) has been in high gear when it comes to pre-empting the uncertainties caused by the COVID-19 pandemic.
Even prior to Movement Control Order (MCO), LBS has foreseen the potential of digitalization. While continuing to strengthen its mainstream platforms, LBS was quick to transition into digital platforms to better reach out to its target audience, particularly to young house buyers. The online platforms include but are not limited to virtual showrooms, websites, email marketing (EDM), as well as social media platforms namely WhatsApp, Facebook, Instagram, and Youtube.
Before the reopening of physical showrooms, LBS strives to bring the most realistic virtual showroom viewing experience to potential buyers. This was proven in early January 2021 when LBS launched their latest Virtual Property Page where homebuyers get to explore all LBS’s existing properties in high definition from the comfort of their homes.
Despite the Full Movement Control Order (FMCO), LBS was able to achieve a total of RM 274 million worth of bookings from 1 June 2021 to 28 June 2021. As of 28 June 2021, LBS garnered RM601 million in sales with bookings in the pipeline of RM665.9 million.
In addition, LBS also introduced its latest marketing campaign #DudukRumah Deals 3.0 in June where homebuyers get to secure their dream home with a booking fee of just RM200. To top it off, homebuyers stand a chance to win more than RM445,000 worth of Duit Raya from the ongoing Raikan Rezeki Bersama LBS campaign, and lucky draw prizes worth more than RM1 million. The campaign is set to end on 30th June 2021, so head over to https://raya/lbs/com/my to find out more.
With the recent extension of Home Ownership Campaign (HOC) until 31st December 2021, there is no better time to secure one’s dream home thanks to the exemptions that will alleviate financial burdens for homebuyers.
“With the helping hand of government policies, creative campaigns, and efficient use of both mainstream and digital platforms, and ultimately, building homes that tick all the right boxes by fulfilling today’s market demand, I am delighted to mention that LBS has been seeing promising booking figures,” Executive Chairman of LBS Bina Group Berhad, Tan Sri Lim Hock San said.
“This not only indicates that my team at LBS is building quality yet attainable homes but it’s also comforting to know that people’s dreams of owning their very own homes are being fulfilled despite these challenging times, and that’s what matters most,” Executive Chairman of LBS Bina Group Berhad, Tan Sri Lim concluded.
-End-
即时发布
林木生集团网络平台接触潜在买家
全面行管令获 2 亿 7400 万令吉预订额
(八打灵再也 6 日讯)领航业界的城镇发展商-林木生集团(LBS)做好准备,预防并应对新冠肺炎(COVID-19)所带来的市场挑战。
甚至在行动管制令(MCO)之前,林木生集团就已预见数码平台的潜力,接触 潜在买家,尤其年轻购屋者。这些网络平台包括虚拟陈列室、网站、电邮营销 (EDM)以及社交媒体平台,如通讯应用程式 WhatsApp、面子书、 Instagram 和 Youtube。
在实体陈列室重新开放之前,该集团努力为潜在买家带来最真实的虚拟陈列室 的视觉体验。该集团2021年1月初就证明了这点,当时推出全新的虚拟房产页 面,让购屋者在家中也可透过页面,舒适地查看该集团各种物业的详细资讯。
该集团持续在全面行动管制令(FMCO)期间取得预定额,从2021年6月1日至 6月28日的预定额共达2亿7400万令吉。年初至 6 月 28日,该集团获得6亿100 万令吉销售额,预定额达6亿6590万令吉。
另外,该集团在6月份推出#DudukRumah Deals 3.0市场营销活动,让购屋者 以200令吉预订集团旗下房屋。同时,购屋者仍可继续在Raikan Rezeki Bersama LBS营销活动下,享有诱人优惠,并有机会赢得总值超过44万5000 令吉青包,以及总值超过百万令吉的幸运抽奖礼品!Raikan Rezeki Bersama LBS 营 销 活 动 将 于 2021 年 6 月 30 日 截 止 , 可 趁 机 游 览 网 站 https://raya/lbs/com/my,以了解详情。
随着政府近期将拥屋计划 (Home Ownership Campaign)的期限延长至 2021 年 12 月 31 日,可减轻购屋者的财务负担,现在正是购买梦想家园的最佳时机。
林木生集团执行主席丹斯里林福山说:“借助政府政策、创意营销活动、有效 利用主流和网络平台,以及推出符合市场需求的房地产,我为销售表现感到开 心。”
林福山指出:“这不仅表明本集团的团队建造优质房屋,而令人欣慰的是,尽 管在这充满挑战的时期,人们仍然可圆梦,购买属于自己的家园。”
~完~
即时发布
林木生集团网络平台接触潜在买家
全面行管令获 2 亿 7400 万令吉预订额
(八打灵再也 6 日讯)领航业界的城镇发展商-林木生集团(LBS)做好准备,预防并应对新冠肺炎(COVID-19)所带来的市场挑战。
甚至在行动管制令(MCO)之前,林木生集团就已预见数码平台的潜力,接触 潜在买家,尤其年轻购屋者。这些网络平台包括虚拟陈列室、网站、电邮营销 (EDM)以及社交媒体平台,如通讯应用程式 WhatsApp、面子书、 Instagram 和 Youtube。
在实体陈列室重新开放之前,该集团努力为潜在买家带来最真实的虚拟陈列室 的视觉体验。该集团2021年1月初就证明了这点,当时推出全新的虚拟房产页 面,让购屋者在家中也可透过页面,舒适地查看该集团各种物业的详细资讯。
该集团持续在全面行动管制令(FMCO)期间取得预定额,从2021年6月1日至 6月28日的预定额共达2亿7400万令吉。年初至 6 月 28日,该集团获得6亿100 万令吉销售额,预定额达6亿6590万令吉。
另外,该集团在6月份推出#DudukRumah Deals 3.0市场营销活动,让购屋者 以200令吉预订集团旗下房屋。同时,购屋者仍可继续在Raikan Rezeki Bersama LBS营销活动下,享有诱人优惠,并有机会赢得总值超过44万5000 令吉青包,以及总值超过百万令吉的幸运抽奖礼品!Raikan Rezeki Bersama LBS 营 销 活 动 将 于 2021 年 6 月 30 日 截 止 , 可 趁 机 游 览 网 站 https://raya/lbs/com/my,以了解详情。
随着政府近期将拥屋计划 (Home Ownership Campaign)的期限延长至 2021 年 12 月 31 日,可减轻购屋者的财务负担,现在正是购买梦想家园的最佳时机。
林木生集团执行主席丹斯里林福山说:“借助政府政策、创意营销活动、有效 利用主流和网络平台,以及推出符合市场需求的房地产,我为销售表现感到开 心。”
林福山指出:“这不仅表明本集团的团队建造优质房屋,而令人欣慰的是,尽 管在这充满挑战的时期,人们仍然可圆梦,购买属于自己的家园。”
~完~