6 January 2020
Untuk Siaran Segera
LBS UNJUR RM1.6 BILION JUALAN SELEPAS LANGKAUI SASARAN 2019
Sebelas Projek Bakal Dilancarkan Bagi Memacu Perkembangan 2020
Petaling Jaya, 6 Januari 2020 – Pemaju perbandaran terkemuka, LBS Bina Group Berhad (LBS), melangkaui sasaran jualan tahun 2019 dengan mencapai RM1.63 bilion berbanding RM1.526 bilion pada tahun 2018 walaupun berhadapan dengan sentimen pengguna dan pasaran global yang mencabar.
Meninjau prestasi keseluruhan syarikat pada 2019, Pengarah Urusan Kumpulan LBS, Tan Sri Lim Hock San, berkata, “kami amat gembira dengan pencapaian ini kerana ia mengesahkan pendekatan kami di dalam menitipkan tiga asas utama iaitu mampu milik, hubungan rangkaian dan komuniti di dalam setiap projek pembangunan. Dengan tumpuan diberikan kepada pembangunan perbandaran yang berkualiti dan mampu milik di lokasi strategik, pendekatan ini terbukti berkesan dan kekal sebagai satu segmen yang kukuh di dalam sentimen pasaran yang kurang memberangsangkan. Ini selaras dengan prestasi kewangan LBS yang ditunjukkan.
“Di sebalik persekitaran pasaran ekonomi dan hartanah yang mencabar, LBS kekal bertahan dan kami berjaya mendapatkan kadar pertumbuhan tahunan kompaun (CAGR) sebanyak 20.37% dalam tempoh lima tahun daripada pendekatan ‘people-focused’ (mesra rakyat) dan penggunaan meluas Sistem Bangunan Berindustri (IBS) di samping pengoptimuman reka bentuk.” tambah Tan Sri Lim.
Pada tahun 2019, LBS telah melancarkan 11 projek baru dengan nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM1.82 bilion di lima buah lokasi dengan jualan kebanyakannya tertumpu di kawasan tengah. Perbandaran KITA @ Cybersouth yang baru dilancarkan pada April 2019 serta perbandaran LBS Alam Perdana muncul sebagai penyumbang utama jualan. Selain daripada itu, projek seperti Emerald Garden 3, Laman Bayu di Bandar Putera Indah, Johor dan Taman Kinding Flora di Chemor, Ipoh turut menyumbang kepada prestasi mantap kumpulan LBS.
Dengan 18 projek yang sedang berjalan dan bank tanah di masa akan datang berkeluasan 3,630 ekar sehingga 31 Disember 2019, Tan Sri Lim menjangkakan prospek jualan kumpulan akan kekal berdaya tahan pada 2020 dengan sasaran RM1.6 bilion.
Berdasarkan sokongan positif dan permintaan bagi projek-projek baru, LBS merancang untuk melancarkan hartanah bernilai RM2.321 bilion pada tahun 2020. Projek-projek ini akan tertumpu di kawasan tengah di mana ianya merupakan penambahan fasa baru bagi projek yang sedang berjalan di perbandaran KITA @ Cybersouth, perbandaran Alam Perdana dan Midhills 2.
Projek-projek lain yang akan diumumkan pada tahun 2020 termasuk projek rumah satu tingkat di Bandar Putera Indah, Batu Pahat; unit berkembar dan rumah teres dua tingkat di Cameron Golden Hills, Cameron Highlands; dan rumah mampu milik satu tingkat di Chemor, Perak.
Salah satu inisiatif LBS pada tahun 2020 adalah ‘LBS Fabulous 2020’. Kempen ini bertujuan untuk memberi ganjaran lebih kepada pembeli hartanah terpilih dengan hadiah-hadiah yang menarik bernilai sehingga Rm1 Juta, termasuk sebuah Proton X70.
Tan Sri Lim merangkumkan bahawa, “Sentimen terhadap sektor perumahan yang tinggi serta kriteria pinjaman perumahan lebih ketat akan dilaksanakan tahun ini, namun sebagai “Pemaju Perumahan Rakyat”, LBS akan tetap meneruskan usaha di dalam mempertingkatkan kemudahan dan memenuhi keperluan bakal pembeli rumah moden dengan memaparkan kelainan dari segi ruang dan reka bentuk yang inklusif untuk pengalaman gaya hidup yang bermakna.
-Tamat-
Untuk Siaran Segera
LBS UNJUR RM1.6 BILION JUALAN SELEPAS LANGKAUI SASARAN 2019
Sebelas Projek Bakal Dilancarkan Bagi Memacu Perkembangan 2020
Petaling Jaya, 6 Januari 2020 – Pemaju perbandaran terkemuka, LBS Bina Group Berhad (LBS), melangkaui sasaran jualan tahun 2019 dengan mencapai RM1.63 bilion berbanding RM1.526 bilion pada tahun 2018 walaupun berhadapan dengan sentimen pengguna dan pasaran global yang mencabar.
Meninjau prestasi keseluruhan syarikat pada 2019, Pengarah Urusan Kumpulan LBS, Tan Sri Lim Hock San, berkata, “kami amat gembira dengan pencapaian ini kerana ia mengesahkan pendekatan kami di dalam menitipkan tiga asas utama iaitu mampu milik, hubungan rangkaian dan komuniti di dalam setiap projek pembangunan. Dengan tumpuan diberikan kepada pembangunan perbandaran yang berkualiti dan mampu milik di lokasi strategik, pendekatan ini terbukti berkesan dan kekal sebagai satu segmen yang kukuh di dalam sentimen pasaran yang kurang memberangsangkan. Ini selaras dengan prestasi kewangan LBS yang ditunjukkan.
“Di sebalik persekitaran pasaran ekonomi dan hartanah yang mencabar, LBS kekal bertahan dan kami berjaya mendapatkan kadar pertumbuhan tahunan kompaun (CAGR) sebanyak 20.37% dalam tempoh lima tahun daripada pendekatan ‘people-focused’ (mesra rakyat) dan penggunaan meluas Sistem Bangunan Berindustri (IBS) di samping pengoptimuman reka bentuk.” tambah Tan Sri Lim.
Pada tahun 2019, LBS telah melancarkan 11 projek baru dengan nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM1.82 bilion di lima buah lokasi dengan jualan kebanyakannya tertumpu di kawasan tengah. Perbandaran KITA @ Cybersouth yang baru dilancarkan pada April 2019 serta perbandaran LBS Alam Perdana muncul sebagai penyumbang utama jualan. Selain daripada itu, projek seperti Emerald Garden 3, Laman Bayu di Bandar Putera Indah, Johor dan Taman Kinding Flora di Chemor, Ipoh turut menyumbang kepada prestasi mantap kumpulan LBS.
Dengan 18 projek yang sedang berjalan dan bank tanah di masa akan datang berkeluasan 3,630 ekar sehingga 31 Disember 2019, Tan Sri Lim menjangkakan prospek jualan kumpulan akan kekal berdaya tahan pada 2020 dengan sasaran RM1.6 bilion.
Berdasarkan sokongan positif dan permintaan bagi projek-projek baru, LBS merancang untuk melancarkan hartanah bernilai RM2.321 bilion pada tahun 2020. Projek-projek ini akan tertumpu di kawasan tengah di mana ianya merupakan penambahan fasa baru bagi projek yang sedang berjalan di perbandaran KITA @ Cybersouth, perbandaran Alam Perdana dan Midhills 2.
Projek-projek lain yang akan diumumkan pada tahun 2020 termasuk projek rumah satu tingkat di Bandar Putera Indah, Batu Pahat; unit berkembar dan rumah teres dua tingkat di Cameron Golden Hills, Cameron Highlands; dan rumah mampu milik satu tingkat di Chemor, Perak.
Salah satu inisiatif LBS pada tahun 2020 adalah ‘LBS Fabulous 2020’. Kempen ini bertujuan untuk memberi ganjaran lebih kepada pembeli hartanah terpilih dengan hadiah-hadiah yang menarik bernilai sehingga Rm1 Juta, termasuk sebuah Proton X70.
Tan Sri Lim merangkumkan bahawa, “Sentimen terhadap sektor perumahan yang tinggi serta kriteria pinjaman perumahan lebih ketat akan dilaksanakan tahun ini, namun sebagai “Pemaju Perumahan Rakyat”, LBS akan tetap meneruskan usaha di dalam mempertingkatkan kemudahan dan memenuhi keperluan bakal pembeli rumah moden dengan memaparkan kelainan dari segi ruang dan reka bentuk yang inklusif untuk pengalaman gaya hidup yang bermakna.
-Tamat-
For Immediate Release
LBS EYES RM1.6 BILLION IN SALES AFTER SURPASSING 2019 TARGET
Eleven New Launches Keep Growth On Track For 2020
Petaling Jaya, 6 January 2020 – Leading township developer, LBS Bina Group Berhad (LBS), exceeded its sales target in 2019 by reaching RM 1.63 billion compared to RM1.526 billion in 2018, in spite of the challenging market conditions caused by softening consumer sentiments and global trade tensions.
Reviewing the Group’s 2019 overall performance, LBS Group Managing Director, Tan Sri Lim Hock San, said, “We are very pleased with our achievements as it validates our approach to develop projects that meet the three main pillars of Affordability, Connectivity and Community. LBS has continued to focus on quality townships and affordable developments in strategic locations, a segment that remains relatively strong in a subdued market sentiment. This focused approach has proven effective, as reflected in LBS’ financial performance.”
“LBS is sustaining well amidst a challenging economic and property market environment. We managed to secure a CAGR (compound annual growth rate) of 20.37% for the past five successive years as a result of our ‘people-focused’ approach and wider adoption of Industrialised Building System (IBS) and design optimisation,” Tan Sri Lim explained.
In 2019, LBS launched a total of 11 projects with a gross development value (GDV) of RM1.82 billion across five locations, with sales secured mainly from projects in the central region. The two key township projects, KITA @ Cybersouth, which was officially unveiled in April 2019, and LBS Alam Perdana township, have been the main sales contributor. In addition, other ongoing landed developments, such as the Emerald Garden 3 and Laman Bayu in Bandar Putera Indah township, Johor and Taman Kinding Flora in Chemor, Ipoh, have also contributed to the Group’s solid performance.
Going forward, with 18 ongoing projects and a future landbank size of approximately 3,630 acres as at 31 December 2019, Tan Sri Lim expects the group’s sales prospects to remain resilient in 2020 with a target of RM 1.6 billion.
Underpinned by positive underlying demand for its new projects, LBS plans to launch properties worth RM2.321 billion in 2020. The projects which will be concentrated in the central region are predominantly new phases of on-going developments including KITA @ Cybersouth township, LBS Alam Perdana township and Midhills 2.
The other projects to be unveiled in 2020 included single storey link houses in Bandar Putera Indah in Batu Pahat; semi-detached units and double-storey terrace houses in Cameron Golden Hills in Cameron Highlands; and affordable single storey houses in Chemor, Perak.
As part of the 2020 initiative, LBS will be running ‘LBS Fabulous 2020’ campaign to reward homebuyers with exciting and attractive prizes. With the purchase of selected LBS properties, buyers will stand a chance to win prizes with a total worth of RM 1 million including a Proton X70.
Tan Sri Lim concluded, “Moderating housing sentiment and tightening lending criteria will carry on this year. But, as the ‘People’s Developer’, LBS will continue to think out-of-the- box, to appeal to the needs of modern homebuyers. We differentiate ourselves through placemaking, curating spaces that celebrate inclusive, meaningful living experiences.”
-End-
For Immediate Release
LBS EYES RM1.6 BILLION IN SALES AFTER SURPASSING 2019 TARGET
Eleven New Launches Keep Growth On Track For 2020
Petaling Jaya, 6 January 2020 – Leading township developer, LBS Bina Group Berhad (LBS), exceeded its sales target in 2019 by reaching RM 1.63 billion compared to RM1.526 billion in 2018, in spite of the challenging market conditions caused by softening consumer sentiments and global trade tensions.
Reviewing the Group’s 2019 overall performance, LBS Group Managing Director, Tan Sri Lim Hock San, said, “We are very pleased with our achievements as it validates our approach to develop projects that meet the three main pillars of Affordability, Connectivity and Community. LBS has continued to focus on quality townships and affordable developments in strategic locations, a segment that remains relatively strong in a subdued market sentiment. This focused approach has proven effective, as reflected in LBS’ financial performance.”
“LBS is sustaining well amidst a challenging economic and property market environment. We managed to secure a CAGR (compound annual growth rate) of 20.37% for the past five successive years as a result of our ‘people-focused’ approach and wider adoption of Industrialised Building System (IBS) and design optimisation,” Tan Sri Lim explained.
In 2019, LBS launched a total of 11 projects with a gross development value (GDV) of RM1.82 billion across five locations, with sales secured mainly from projects in the central region. The two key township projects, KITA @ Cybersouth, which was officially unveiled in April 2019, and LBS Alam Perdana township, have been the main sales contributor. In addition, other ongoing landed developments, such as the Emerald Garden 3 and Laman Bayu in Bandar Putera Indah township, Johor and Taman Kinding Flora in Chemor, Ipoh, have also contributed to the Group’s solid performance.
Going forward, with 18 ongoing projects and a future landbank size of approximately 3,630 acres as at 31 December 2019, Tan Sri Lim expects the group’s sales prospects to remain resilient in 2020 with a target of RM 1.6 billion.
Underpinned by positive underlying demand for its new projects, LBS plans to launch properties worth RM2.321 billion in 2020. The projects which will be concentrated in the central region are predominantly new phases of on-going developments including KITA @ Cybersouth township, LBS Alam Perdana township and Midhills 2.
The other projects to be unveiled in 2020 included single storey link houses in Bandar Putera Indah in Batu Pahat; semi-detached units and double-storey terrace houses in Cameron Golden Hills in Cameron Highlands; and affordable single storey houses in Chemor, Perak.
As part of the 2020 initiative, LBS will be running ‘LBS Fabulous 2020’ campaign to reward homebuyers with exciting and attractive prizes. With the purchase of selected LBS properties, buyers will stand a chance to win prizes with a total worth of RM 1 million including a Proton X70.
Tan Sri Lim concluded, “Moderating housing sentiment and tightening lending criteria will carry on this year. But, as the ‘People’s Developer’, LBS will continue to think out-of-the- box, to appeal to the needs of modern homebuyers. We differentiate ourselves through placemaking, curating spaces that celebrate inclusive, meaningful living experiences.”
-End-
即时发布
林木生放眼 16 亿令吉销售额 今年推介 11 项房产项目
(八打灵六日讯)领先城镇发展商-林木生集团 (LBS) 2019 年取得 16.3 亿令吉 销售额,超越去年所设下的 15 亿令吉目标。尽管消费情绪疲软,加上全球贸 易紧张局势,市场充满挑战,该集团持续增长,销售额比 2018 年的 15.26 亿 令吉高出 6.8%。
该集团董事经理丹斯里林福山回顾集团在 2019 年的整体业绩披露:“我们欣喜 分享所取得的成就,这证实了我们开发的项目可满足经济实惠、交通便捷和社 区完善的三大发展支柱。集团将继续把重点放在发展战略位置的优质城镇和可 负担房屋计划,因它在疲弱的市场中仍保持相对强劲的势头。本集团的财务业 绩充分反映这种专致的策略已经逞效。”
他进一步阐述,“林木生集团在充满挑战的经济和房地产市场中保持良好发展。 这是凭着我们‘以人为本’的方针、广泛采用工业化建筑系统 (IBS),以及优化的 施工设计,让我们取得 5 年的复合回酬率 (CAGR) 达 20.37%。”
2019 年,林木生集团在 5 个地区推出 11 个发展项目,发展总值 (GDV) 为 18.2 亿令吉,销售来源主要来自中部地区。坐落本查阿南镇 (Bandar Puncak Alam) 的 LBS Alam Perdana 城镇,以及 2019 年 4 月推介的龙溪 KITA @ Cybersouth
城镇,为主要销售来源。此外,进行中的发展项目,包括在柔佛皇子城 (Bandar Putera Indah)的 Emerald Garden 3 和 Laman Bayu,以及位于霹雳珠 宝的京丁翠园(Taman Kinding Flora),也为集团的稳健业绩作出贡献。
该集团目前拥有 18 项发展中项目,截至 2019 年 12 月 31 日,持有占地约 3630 英亩地库供未来发展。林福山指出,集团的销售前景保持强稳,并设下 2020 年 16 亿令吉销售目标。
在新项目的稳定需求支持下,该集团计划在 2020 年推出总值 23.21 亿令吉房 地产。集中在中部地区的项目,主要是进行中城镇的新阶段项目,包括 KITA @ Cybersouth、LBS Alam Perdana,以及 Midhills 2。
集团也将在今年推介柔佛皇子城的单层排屋、金马仑高原的金山新镇半独立式 和双层排屋、以及霹雳珠宝可负担单层排屋。
该集团今年将进行“LBS Fabulous 2020”营销活动,让购买特定房屋的买家 坐拥房产的梦想,还有机会赢取总值 100 万令吉的诱人奖品,包括 Proton X70 和家用电器等等。
林福山说:“房屋趋势放缓,以及收紧房贷将延续至今年。林木生集团将继续精 心营造和策划空间,并创新思维,以迎合现代购屋者的需求,并为大众供应饶 有意义的生活体验。”
~完~
即时发布
林木生放眼 16 亿令吉销售额 今年推介 11 项房产项目
(八打灵六日讯)领先城镇发展商-林木生集团 (LBS) 2019 年取得 16.3 亿令吉 销售额,超越去年所设下的 15 亿令吉目标。尽管消费情绪疲软,加上全球贸 易紧张局势,市场充满挑战,该集团持续增长,销售额比 2018 年的 15.26 亿 令吉高出 6.8%。
该集团董事经理丹斯里林福山回顾集团在 2019 年的整体业绩披露:“我们欣喜 分享所取得的成就,这证实了我们开发的项目可满足经济实惠、交通便捷和社 区完善的三大发展支柱。集团将继续把重点放在发展战略位置的优质城镇和可 负担房屋计划,因它在疲弱的市场中仍保持相对强劲的势头。本集团的财务业 绩充分反映这种专致的策略已经逞效。”
他进一步阐述,“林木生集团在充满挑战的经济和房地产市场中保持良好发展。 这是凭着我们‘以人为本’的方针、广泛采用工业化建筑系统 (IBS),以及优化的 施工设计,让我们取得 5 年的复合回酬率 (CAGR) 达 20.37%。”
2019 年,林木生集团在 5 个地区推出 11 个发展项目,发展总值 (GDV) 为 18.2 亿令吉,销售来源主要来自中部地区。坐落本查阿南镇 (Bandar Puncak Alam) 的 LBS Alam Perdana 城镇,以及 2019 年 4 月推介的龙溪 KITA @ Cybersouth
城镇,为主要销售来源。此外,进行中的发展项目,包括在柔佛皇子城 (Bandar Putera Indah)的 Emerald Garden 3 和 Laman Bayu,以及位于霹雳珠 宝的京丁翠园(Taman Kinding Flora),也为集团的稳健业绩作出贡献。
该集团目前拥有 18 项发展中项目,截至 2019 年 12 月 31 日,持有占地约 3630 英亩地库供未来发展。林福山指出,集团的销售前景保持强稳,并设下 2020 年 16 亿令吉销售目标。
在新项目的稳定需求支持下,该集团计划在 2020 年推出总值 23.21 亿令吉房 地产。集中在中部地区的项目,主要是进行中城镇的新阶段项目,包括 KITA @ Cybersouth、LBS Alam Perdana,以及 Midhills 2。
集团也将在今年推介柔佛皇子城的单层排屋、金马仑高原的金山新镇半独立式 和双层排屋、以及霹雳珠宝可负担单层排屋。
该集团今年将进行“LBS Fabulous 2020”营销活动,让购买特定房屋的买家 坐拥房产的梦想,还有机会赢取总值 100 万令吉的诱人奖品,包括 Proton X70 和家用电器等等。
林福山说:“房屋趋势放缓,以及收紧房贷将延续至今年。林木生集团将继续精 心营造和策划空间,并创新思维,以迎合现代购屋者的需求,并为大众供应饶 有意义的生活体验。”
~完~